Tuesday, January 4, 2011

Dalam Pantang....

aduuuiii seksanya dalam pantang... sume benda kene berjaga2.. xleh wat tuh.. xleh wat ini.. xleh nak makan itu.. xleh nak makan ini... mmmm... sumenyer kene berpantang... terliur gak tgk masakan yg sedap2... tapi apakan daya kene la kawal nafsu makan nih... hehehhe....
ini dah 21 hari aku dalam pantang... untuk 2 minggu pertama.. mertuaku yg jaga di rumah.. sumenyer under control... kerja2 rumah sumenye mertuaku yg lakukan.. aku hanya dok jaga baby tecik.. :D beban pon terasa la ringan skit... alhamdulillah...

pagi2 aku da bangun siapkan diri.. pastu bekfas makan ubat/jamu... dah siapkan diri sendiri baru la aku tgu baby tecik yg ku gelar 'aboy' bangun dari tdo... b4 mandi of course la kene bagi aboy minum susu... after that baru la boleh mandikan dia... dah siap2 sume seperti biasa aboy akan tdo... zzzzzzzzz untuk beberapa jam... lega skit time nih la aku ambik peluang nak online ke.. nak layan TV ker.. or yg bestnyer ikot aboy tdo sama..... ;) hihhihi... kali ini aku bagi breastfeed (BF) pada aboy.. walaupon xbanyak tapi sekurangnyer dia dapat gak BF dalam pantang.. bila dah bagi BF nih mmg terasa dahaga memanjang.. rasa nak minum je.. addeehh... tapi kata org dedulu kene kurangkan minum time dalam pantang.. mmm.. entah la.. pe2 pon aku minum je ikot kedahagaan.. :P

tapikan yg xbestnyer aboy nih time siang dia tdo memanjang... tapi bila je malam menjelma da start kol 12malam mula la aboy nih bangun.. mata segar jer... tapi yang xsyoknyer dia mula nangis.. adduuii.. itu yg tensen.. nak kata kembong perot... xjugak..!! dia nak berdokong jer.. nih yg wat aku betol2 letih.. xcukup tdo.. :# mmmm.... agaknyer dia ikot perangai dedi dia la nih yg suka berjaga malam...

payah betol la!!

No comments:

Post a Comment