Wednesday, July 11, 2012

pompuan zaman sekarang suka dengan SUAMI org!!!

Ya Allah,

yang ini la yang paling aku wisaukan.. kadang2 si suami xmelayan tetapi yang menjadi puncanya adalah wanita...?? kenapa org2 sebegini suka sangat nak menghancurkan rumahtangga orang lain? kononya laki yang sudah berkawin lebih memahami la.. lebih sporting la.. lebih penyayang la.. lebih caring la.. ceeet!! tuuuihh!!.. muaak aku dengar dengan kata2 camtuh.. bila da terkantoi kononnya xnak hancurkan hubungan si polan dan polan.. tapi dalam diam2 masih berhubung mesra dengan suami kita tadi.. kalu bercerita bab begini aku mmg tak setuju kalu ade orang yang merampas kebahagian orang lain.. walaupon kawan baik aku sendiri sure aku tentang.. mmg Islam membenarkan suami berkawin 4  atau berpoligami.. tapi  ce tanya si laki tuh.. "adakah dia mampu untuk menanggung kedua-dua isterinya??"

jika YA.. okay la... dari sudut apa si laki tadi boleh tanggung.. adakah dia telah memberikan nafkah zahir kepada isterinya setiap bulan? adakah dia mampu untuk memberikan tempat perlindungan kepada isteri dan anak2nya?... dan ketiga.. adakah dia mampu untuk memberi makan, minum dan pakai untuk isteri dan anak2nya??

kalu ketiga2 ini diberikan kepada isterinya.. mungkin la kaum2 isteri yang lain boleh mempertimbangkan.. tapi yang menjadi masalah sekrang.. dah la xbagi nafkah, makan / pakai si isteri yang tanggung.. pastu ada hati nak carik orang len... issssh.. minta simpang la... wat akau saket hati jer nak bercerita panjang..

%&**.. (mood saket hati jab) kikiki...

No comments:

Post a Comment