Tuesday, December 31, 2013

Memories in 2013

Ya Allah... kejab je masa berlalu... byk kenangan pahit dan manis.. suka dan duka semasa tahun 2013 nih.. terlalu banyak cabaran dan dugaan utk menempuhnya.. hanya kekuatan diri sahaja yg mampu mengatasi kesemuanya.. Alhamdulillah segala perjalanan 2013 dilalui dgn penuh ketabahan.. nih semua kenangan yg xmungkin dilupakan :

*short vacation di bandung dgn mertuaku
*menziarahi makam 9 wali songo (surabaya-bandung-jakarta)
*vacation raya (singapore-johor-melaka)
*mengandung 9 bulan
*rezeki reward myself -lv bag
*kenaikan pangkat
*melahirkan sorg putera comel

spanjang 12 bulan ini tidak semua kenangan dilalui dgn kegembiraan namun ade juga kedukaan yg sering mengganggu diri ini.. walaupon ade segelintir individu yg berburuk sangka dgn mumi.. walaupon ade kritikan dari org len.. walaupon ade yg iri hati pada mumi.. walaupon terpaksa bertukar tempat kerja.. alhamdulillah mumi dpt hadapinya dgn tenang.. tidak mudah melenting.. bersikap sabar itu adalah yg terbaik.. tp suma ni memberi pengajaran pd mumi utk lebih berhati2 dgn individu lain.. jgn cpat mempercayai sbb ia akan memakan diri sendiri..

Terima kasih pada individu yg selalu bagi mumi semangat dan dorongan.. yg selalu bercerita.. yg selalu berbual dgn mumi di ofice.. yg selalu mengambil berat akan diri, anak2 dan family mumi.. yg selalu memberi nasihat.. yg selalu membuat mumi ketawa.. yg selalu memahami keadaan mumi.. yg selalu mempertahankan mumi.. yg mempercayai mumi.. yg selalu berbuat baik dgn mumi... mmg mumi amat hargai setiap detik itu.. setiap masalah dikongsi bersama.. setiap pendapat dan percanggahan di atasi dgn sebaiknya.. dan setiap kata2 itu adalah pendokong utk mumi terus mengejar cita2 mumi hingga berjaya.. mumi harap hubungan persaudaraan sesama Islam kita dapat diteruskan walaupon usia makin meningkat.. insyallah mumi xakan lupakan segalanya.. teruskan perjuangan dan tingkatkan kesihatan ya utk menghadapi akan datang.. insyallah..

Pada blogger yg membaca.. doakan kejayaan mumi pada hari yg mendatang.. moga 2014 memberi mumi, anak2 dan en.dedi sinar kehidupan yg lebih baik dan sempurna.. moga perjalanan dan perancangan hidup akan dtg lebih tersusun dari tahun ini.. walaupon sukar utk meramalkannya namun kita dapat merancangnya dgn lebih baik..

Maafkan mumi sepanjang tahun 2013 nih jika ada terguris hati dan perasaan sesiapa.. tidak terlintas utk mendendami or menyakiti hati sesapa.. mumi adalah diri mumi dan tdak terlintas utk menjadi org len.. apa yg mumi kongsikan adalah dari pengalaman hidup mumi sendiri..

Selamat tinggal 2013... selamat menempuh 2014 dengan sebaiknya.. insyallah..

No comments:

Post a Comment