Friday, November 29, 2013

Fpp putrajaya.. review after deliver

Hi... mumi lupe nak review balik perkhidmatan yg disediakan kpd pesakit yg ambik fpp di hospital putrajaya..

Ini adalah kali ke3 mumi ambik fpp di hospital putrajaya ketika bersalin.. pertama pada 2009 yang kedua pada 2010 dan ke3 pada tahun ni 2013... pada mulanya mmg mumi cuak sbb baru2 nih mumi ade dgar cite yang xbest mengenai layanan staff nurse ketika di wad utk psakit fpp.. so setiap hari mumi hanya mampu berdoa semoga segala urusan dan kemudahan mumi di hospital semua2 elok2 belaka..

Nurse: Alhamdulillah.. perkhidmatan dan layanan yg diberikan pada tahun 2013 nih masih bermutu... nurse di ward eksekutif dari shif pagi hingga ke malam semuanya ramah dan friendly... semuanya saling membantu dan menghormati pesakit.. jika ade apa2 bantuan diperlukan.. mereka bertindak dgn cepat dan xde la nak melengahkan masa..

Bilik wad: ketiga2 bersalin nih.. mumi dapat bilik sorang di wad eksekutif.. alhamdullah turn mumi bsalin tidak la sepenuh mana... syukur..

Doktor: kali nih mumi masih memilih dr.azmi sbg dokter o&g mumi.. alhmdullah.. mumi senang dgn budi bicara dia.. apa yg kurang pasti dia cuba utk menerangkan kpd kita.. jika kita mnta utk bsalin normal sure dia pasti akan menunggu kita walaupin mgambil masa yg agak lama (jika keadaan baby xde masalah).. setahu mumi stgh dokter xmo tgu patient dia lelama.. jika da smpai limitnya sure akan dicadangkan utk operation... mumi hargai bantuan dia myambut kelahiran anak mumi.. tq dokter..

Bayaran : mmmm... mumi rasa bayaran utk tahun nih agak mahal berbanding yg lepas2x.. xtau la ape yg xkene.. ke kos ubat/kelengkapan pon da naik rege...

2009: czer --- total cost rm3+++
2010: normal + vacum --- total cost rm19++
2013: normal --- total cost cecah rm2+++

Pe2 pon.. mumi n baby telah selamat.. mungkin akan datang.. insyallah.. mumi masih akan memilih perkhidmatan fpp di putrajaya.. itupon kalu dr.azmi masih di sana.. 





No comments:

Post a Comment