Tuesday, August 7, 2012

ALHAMDULILLAH dengan ada rezekiNya..

Ya Allah, syukur kepada-Mu dengan apa yang engkau berikan kepada kami sekeluarga.. mungkin kedatangan Raya tahun ini memberi makna yang mendalam kepada kami sekeluarga.. mungkin segala pengorbanan diraikan pada raya tahun ini... :) syukur alhamdulillah..

Bussiness en.dedi pon semakin rancak.. dengan nada ala-ala bodek.. "LV bag satu lg.. bolehh??" hahhaha... katanya INSYALLAH.. fuuuhh, nampaknyer cam ader harapan jer nih.. lalalallaaaa... :D tp currently xder niat untuk menambah koleksi handbag lagi.. cuma skrg tgh nak mengumpul JAM n KASOT.. tp kalu beli kasot bebanyak pon en.dedi tu bising... katanya yg sedia ada pon melambak bole bukak kedai bundle.. lol..so sssshhhh je la..

Alhamdulillah juga pada online bisness yang mumi wat skrg nih.. sikit2 lama2 jadik bukit.. pendapatan pon makin bertambah.. cuma usaha dan semangat kene kuat untuk lalui sumenya nih.. biarla orang nak kata apa.. yang pastinya mumi mencari rezeki yang HALAL dan tak mengharapkan $$$ dari orang len walupon dari en.dedi sendiri.. bisness yang dibuka dengan pengetahuan 0% la.. tapi masih dibimbing oleh en.dedi.. cuma en.dedi kata kalu niat nak berniaga kene la bersusah-susah dahulu dan bersenang-senang kemudian.. so $$ modal pon kene pakai $$ saving sendiri.. :(.. lelama da tahu selok belok dunia perniagaan.. da tahu camne nak rolling modal.. alhamdulillah la mumi mampu menguruskan sendiri.. cuma if ader complicated problem baru la mumi dapatkan nasihat en.dedi..

tapi ape2 pon, rezeki en.dedi dan mumi nih bukannya boleh dijangka.. selagi ada peluang.. selagi itu la kita cuba untuk penuhi ruang itu.. if 1 day, rezeki itu kurang dimiliki lagi.. maka persiapan perlu la dilakukan sekarang.. yang pastinya, impian yang dikehendaki telah pon tercapai dan harus BERSEDERHANA sebenarnya.. mumi berserah semuanya kepada ALLAHswt untuk berikan panduan kepada kami sekeluarga..

Cuma mumi pernah mengatakan hasrat kepada en.dedi, if 1 day kita memiliki segalanya.. mumi teringin sangat nak wat satu YAYASAN atau menubuhkan satu badan kebajikan kepada orang-orang tua atau anak-anak yatim. dalam erti kata lain, mumi nak beramal.. sebab mereka2 juga perlu diberi perhatian juga.. 

Lastly, mumi Redha diberikan ujian yang mendalam.. Tabah mengharungi segala rintihan kehidupan.. Yakin dengan pengorbanan yang dilakukan.. Bertawakal dengan seadanya..


No comments:

Post a Comment