Wednesday, October 16, 2013

throwback ~~ salam aidiladha 10 Zulhijjah 1434 (15 Oktober 2013)

alhamdulillah, kerana diberi  kesempatan untuk menyambut aidiladha pada tahun ini.. aidiladha kali ini mumi beraya bersama keluarga mumi di kg pandan.. bersama kakak2, anak sedara, abg ipar sungguh meriuhkan keadaan di sana.. bukannya selalu dapat bertemu dan bersama... tapi hanya untuk 2 kali dlm setahun ajer or ade majlis tertentu.. sure banyak benda yang dibualkan.. ade saje cerita yang berbangkit.. ada yang mengembirakan.. ade yang menyakitkan dan ade yang menyedihkan.. ape2 pon perbincangan adalah jalan yang terbaik buat kami sekeluarga.. pasti ada jalan penyelesaian jika masing2 memberikan pandangan dan pendapat untuk membuat keputusan yang terbaik.. insyallah..

menu pada aidiladha ni dimasak oleh ceff Anna, kakak mumi yang ke 4... 
nasi arab
ayam masak merah
rendang ayam
kari kambing
jelatah

tembikai
moist chocolate cake
air kordial

hal masak memasak nih kakak mumi yang settlekan.. mumi hanya tolong tengok n makan ajer.. hahah... bukannyer ape mumi xpandai la nak masak banyak2.. kalu setakat masak utk fmily mumi ajer boleh la.. kikiki.. mumi yang request suh kakak mumi wat menu di atas.. so bahan2 masakan semua mumi kasik duit belanja pada kakak mumi utk raya haji ini.. moga keberkatan itu sentiasa berpanjangan... insyallah.. alhmdulillah la.. pepagi mumi tgk cam byk jer lauk2 yang dimasak.. tapi bila da penghujung raya.. after maghrib semuanya hampir clear.. hehhee.. syukur sebab kakak pandai budjet kuantiti lauk + tidak membazir..

after lunch, masing2 da makan.. kami semua 3 buah kete konvoi untuk menziarah kubur arwah mak mumi.. cuma abah mumi + 2 org anak buah mumi tinggal di rumah sbb abah dah xlarat nak berjalan lagi.. so petang tuh xramai pengunjung yang menziarahi.. kami semua sampaikan fadilat al-fatihah & bacaan yassin di pusara arwah mak.. menitik juga la air mata nih disebabkan terlalu rindukan arwah mak.. :( Moga Allahswt tempatkan arwah mak mumi di kalangan orang2 yang beriman, insyallah.. kami semua hanya mampu mendoakan yang selebihnya hanya Allahswt yang tahu kedudukannya.. 

after solat maghrib, kakak2 mumi suda beransur pulang ke destinasi masing2 termasuklah mumi juga.. syukur kerana masih dapat bertemu dengan kaum keluarga, syukur kerana segalanya dipermudahkan.. Ya Allah, hambamu ini memohon supaya eratkan la hubungan kami sekeluarga.. jauhi la sebarang kemudaratan pada ahli keluarga kami.. lindunginya kami dari sebarang penyakit, kejahatan, gangguan / perbuatan samada zahir ataupun batin.. tetapkan la pendirian kami kepadaMu ya Allah.. amin ya rabbal allamin...

No comments:

Post a Comment